EasyBlog

This is some blog description about this site

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form
Fcv Staff

Fcv Staff


Em diuen Mariano, sóc de València i tant sols vull fer el que m'agrada. Navegant en tots els sentits.


Devorador d'articles a internet, sempre estic desenvolupant projectes web i ara més que mai, embarcat en fcv.cat, un projecte personal que he tingut aparcat massa temps.

 

b2ap3_thumbnail_m2421_cartel-ivtrofeo-dr-senis.jpg Els propers dies 14 i 15 de juny se celebrarà al CN ​​de València i amb l'autorització de la Federació de Vela de la Comunitat Valenciana, el IV Trofeu Doctor Senis, prova de creuers de nivell 1 i puntuable per al Memorial Juan Moreno.

En la seva quarta edició, el Trofeu Doctor Senis torna a ser, en la seva història, una prova de creuers de nivell 1, com ja ho fos en l'edició del 2013, que es va celebrar sota la fórmula ORC de compensació de temps i on van participar 40 embarcacions, sent els guanyadors les embarcacions Grup Clínic Dr Luis Senís d'Axel Rodger, Setanta-vuit de maig de Enrique Ortiz i Kurufuru d'Álvaro Sendra

Es dóna la circumstància a més, que l'actual defensor del títol Memorial Juan Moreno és l'equip esportiu del Doctor Senis, patrocinador i impulsor d'aquest esdeveniment esportiu, en una demostració més del compromís amb la vela de la Comunitat Valenciana.

El Grup Clínic Dr Luis Senís és el vigent campió d'Espanya i subcampió d'Espanya de Creuers

En la present temporada ja ha presentat les seves credencials per revalidar el títol, amb uns fantàstics resultats en el que va d'any: Campió autonòmic de Creuers al VLC Boat Showd del passat mes d'abril i sent l'embarcació espanyola millor classificada en el trofeu Regata Gaastra Palmavela de primers de maig, on va accedir al tercer lloc de la classificació general de la seva categoria.

 

"Foto original de Ignacio Baixauli"

 

Hits: 3012

Què és la compensació del compàs magnètic ?

b2ap3 thumbnail BitacoraLa compensació del compàs magnètic o agulla nàutica es realitza per reduir al mínim possible, el desviament amb el nord magnètic, a causa de la influència dels materials magnètics i els circuits elèctrics propis del vaixell, de manera que la compensació fa que la força directriu que actua sobre l'agulla del compàs sigui constant en tots els rumbs.

L'agulla magnètica es compensa per mitjà d'imants i masses de ferro :

  • Els imants estan fabricats en acer de tungstè o de cobalt, pintats de color vermell i blau per indicar els seus pols, i estan col.locats en sentit vertical, transversal i longitudinal a la bitàcora, en les proximitats de l'agulla. Els imants longitudinals i transversals es col.loquen a la bitàcora en el pla longitudinal proa - popa i els transversals en el pla transversal estribord - babord i serveixen per compensar el magnetisme horitzontal produït pels ferros durs de l'embarcació que provoquen el magnetisme permanent, el valor canvia de signe cada 180 °. Els imants que es col.loquen en sentit vertical són els que corregen els desviaments que apareixen quan un vaixell dóna balanços acusats ( desviament d'escora ) i es col.loquen sota el centre de la rosa.

 

  • Les masses de ferro dolç són de forma esfèrica, anomenats esferes Thomson, i de forma cilíndrica, anomenats cilindres de Mòdena i es col.loquen simètricament a banda i banda del bloc ia l'altura de l'agulla. Amb la compensació amb masses de ferro dolç s'anul.la el desviament cuadrantal produït pels ferros dolços de bord, que donen lloc a un camp magnètic accidental, que varia amb el rumb de l'embarcació i el valor canvia de signe cada 90 °. Quan està previst que l'embarcació navegui canviant molt de latitud es col.loca una barra, anomenada Flinders, de ferro dolç normalment a la cara de proa del bloc.

El camp magnètic que es produeix amb el corrent continu amb què s'alimenten els equips elèctrics de l'embarcació es pot corregir entrellaçant els cables d'alimentació i allunyant del compàs.

Quan l'agulla està compensada, es posen per escrit els valors dels desviaments residuals en una taula de desviaments que el pilot consultarà per conèixer el rumb i la demora veritables.


Com i quan cal fer una compensació magnètica de l'agulla ?

Per a realitzar la compensació de l'agulla cal preparar prèviament l'embarcació tenint en compte :

  • qu'estigui adrizada en les mateixes condicions a la dels seus navegacions
  • col.locant en la seva posició habitual tots els objectes metàl.lics
  • provar l'estabilitat de l'agulla
  • comprovar l'alineació del pla de crugia i de la línia de fe
  • la bona alineació dels taxímetres
  • i mirar que no queden objectes metàl.lics oblidats propers a la bitàcora.

L'operació de compensar un vaixell a la mar fa temps, ja que el vaixell ha de fer girs de 360 º i estabilitzar als diferents rumbs.

La compensació s'ha de fer o bé cada un o dos anys, depenent de les legislació vigent, o bé després que l'embarcació hagi passat molt temps al mateix rumb, com per exemple en un dic sec o immobilitzat en un moll.


Qui realitza les compensació magnètica d'agulla ?

La compensació es realitza per personal especialista, que normalment solen ser capitans de la Marina Mercant autoritzats per l'administració marítima.

Hits: 1890
0

b2ap3_thumbnail_volvo_ocean_2011.pngL'organització de la Volvo Ocean d'Alacant posa en marxa un projecte perquè armadors voluntaris puguin desenvolupar els principals rols de l'organització de la regata amb els seus propis vaixells.


Els requisits per poder formar part de l'organització de la Volvo Ocean amb sortida des del port d'Alacant són les de disposar d'una embarcació amb una eslora d'entre 6 i 15 metres i superar un curs de formació que se celebrarà a Alacant entre els dies 19 i 21 de setembre i 26 i 28 pel que serà necessària la presència dels patrons voluntaris i les seves embarcacions.

Aquest curs de formació consistirà en una xerrada de seguretat i procediments i pràctiques a l'aigua amb les embarcacions, a més de resoldre els dubtes i preguntes dels voluntaris.

Fes-te voluntari amb el teu vaixell i viuràs l'acció des de dins aprenent dels millors del món

Per als dies de formació i regates, l'organització facilitarà als voluntaris un uniforme, aliment i beguda, accés al Centre de Voluntaris amb vestuaris i lavabos i també invitacions a les atraccions del Race Village i vals de marxandatge per participar en un sorteig d'un viatge a un port pel qual passa la regata.

A més els voluntaris de la Volvo Ocean Race d'Alacant disposaran d'un amarratge, combustible i un equip de reparacions per a possibles avaries durant tot el període de regates.

 

{rseventspro id='298'}

 

 

Foto: Volvo Ocean Race 2011 por danielgil50, en Flickr

Hits: 1585
0

Posted by on in Tips

b2ap3_thumbnail_vela_llatina_albufera_rafa_castillo.pngLa vela llatina va ser un dels aparells més utilitzats en l'antiguitat i compta amb una història de més de 2000 anys, sent utilitzada des de les costes de Moçambic i oceà Índic fins a tot el Mediterrani .Va caure en desús a Europa a partir del segle XIX substituint per la cangreja i en l'actualitat s'ha convertit en una modalitat esportiva que cada vegada està tenint més adeptes i en la majoria dels casos, com a senyal d'identitat cultural. Aquestes són algunes curiositats que hauries de saber :

• Si bé el seu origen s'atribuïa a les costes de l'Índic i la seva introducció a la Mediterrània per l'expansió musulmana, un mural d'un hipogeu del segle I aC la situa en les costes egípcies d'Alexandria

La vela llatina és un aparell de proa a popa per la quilla de l'embarcació .Al segle II aC es constata l'aparició de la Cebadera, l'aparell de proa a popa més antic

• A partir del segle VI DC, la vela llatina comença a substituir la vela quadra que se situaven de babord a estribord

• Va ser la vela estàndard utilitzada en les galeres de guerra Bizantines, per la flota àrab i en els Dhows a les costes de Mozanbique

• Es creu que la vela llatina va ser utilitzada pel vaixell insígnia de Belisario en les seves conquestes

• Va ser la vela principal de les caravel · les portugueses en les seves travessies d'exploració

• La seva utilització en les caravel · les era de tres o més veles llatines

• Amb el desenvolupament de la carraca i a causa de la perillositat en temps tempestuosos de vergues tan grans, es va limitar l'ús de la vela llatina a només la messana

Difussió de la vela llatina a la antiguitatAl segle XIX la vela llatina va representar una bona opció per a embarcacions petites que necessitaven aparells més grans com el gundalows a Boston, les embarcacions fluvials al Bàltic que necessitaven retirar les veles ràpidament en el pas sota els ponts, el Gussi, vaixell de pesca de la costa catalana o l'Albuferenc, vaixell de pesca i transport a l'Albufera de Valencia

• El desenvolupament i adaptacions de la vela llatina va donar lloc entre altres: a la vela Marconi; a la vela Canària, que millora les prestacions en canviar el pal d'un costat a un altre en virar per avant; i a la vela de Martell per a embarcacions més petites que necessiten menys maniobres per navegar de cenyida

 

 

 

Foto Rafa Castillo

Tagged in: Tips Vela Llatina
Hits: 1895
0

El Lionheart es una réplica en alumini del RangerEl Port de Maó acull des de fa uns dies un dels 3 JClass que competiran a la Menorca Maxi que se celebrarà a Menorca del 21 al 25 de maig . Es tracta del Lionheart , un vaixell que s'ha convertit en l'autèntic protagonista del port aquests dies pel seu disseny , bellesa i estilitzada línia .

El Lionheart és una embarcació de gairebé 40 metres que forma part del reduït i exclusiu grup de la JClass, embarcacions que durant els anys 30 disputaven la Copa Amèrica . De fet , en tot planeta només hi ha 7 vaixells d'aquest tipus, velers que únicament competeixen en els circuits internacionals de Maxis més importants del món i sempre amb tripulacions professionals de primer nivell . Un espectacle que per primera vegada es podrà veure a Menorca , en el marc de la primera regata Menorca Maxi que promou el Consell Insular i organitza el Club Marítim de Maó .

La JClass té les seves arrels en el trofeu esportiu més antic i espectacular del món , la Copa Amèrica

En els propers dies s'uniran al Lionheart les altres dues embarcacions d'aquesta classe , Ranger i Hanuman , a més dels 9 Wally Class inscrits fins a formar un total de 12 Maxis , un espectacle mai vist a l'illa, una competició de primer nivell desitjada per els més prestigiosos ports .

La JClass té les seves arrels en el trofeu esportiu més antic i espectacular del món , la Copa Amèrica . Es tracta de velers clàssics d'entre 38 i 42 metres d'eslora , que destaquen pel seu disseny , bellesa , línia estilitzada i rapidesa .

Durant molts anys va ser el vaixell amb el qual es disputava la Copa Amèrica . Després de la Segona Guerra Mundial la classe va caure en un cert declivi i els antics vaixells van anar desapareixent . No obstant això , l'any 2000 , els armadors van decidir constituir-se com Classe i recuperar els vells cascos o bé construir noves embarcacions amb el disseny clàssic dels anys 30 . Un any després , el 2001 , va tenir lloc la primera nova regata JClass. Avui dia , un reduït nombre de vaixells (set ) competeixen de nou en els circuits internacionals de Maxis més importants del món i sempre amb tripulacions professionals de primer nivell .

El 2003 es va presentar, després d'un any de construcció, un nou " Ranger " a imatge i semblança de l'original però construït en alumini . El 2007 es va encarregar la construcció de rèpliques de l'Endeavour II , batejant aquest nou model com " Hanuman ", mentre que la rèplica del Ranger va prendre el nom de " Lionheart " . Els tres estaran a la MENORCA MAXI del mes de maig .

 

(Original publicat per redacció)

Enllaç Original

Tagged in: JClass Menorca Maxi
Hits: 1803
0

El vuitè continent és de plàstic i es troba en el gir subtropical del Pacífic NordEl 1997 Charles Moore , un mariner que vivia a Califòrnia , tornava a casa des Hawaii després d'una regata quan va decidir seguir una nova ruta que ho portaria a través de la cantonada nord-oriental d'una zona de 16 milions de Km2 coneguda com el gir subtropical del Pacífic Nord .

El gir és un enorme cercle oval que abasta tot el Pacífic i comprèn 4 forts corrents que es desplacen entre les costes de Washington , Mèxic i Japó abans de tornar al punt de partida .

Aquest dia assolellat , Moore va dirigir el seu vaixell cap a una part allunyada del gir que els prudents solen evitar . Allà hi ha poc vent i pocs peixos i una massa perpètua d'altes pressions cobreix la zona , obligant als corrents a girar formant un vòrtex lent en la direcció de les agulles del rellotge, com l'aigua que s'arremolina al voltant del desguàs d'una banyera .

Llevat aquí , el vòrtex no s'atura mai . Moore estava acostumat a veure alguna boia de pesca o alguna ampolla de refresc al costat del seu vaixell . Però mai havia vist res com el que va trobar aquell dia : munts de plàstic fins on arribava la vista. No importa a quina hora del dia mirés , els residus de plàstic suraven per tot arreu: ampolles , taps , embolcalls i fragments .

Albatros de Laysan amb residus plàstics en el seu interior

I aquest és el lloc on s'alimenta l'albatros de Laysan. El que va descobrir no va suposar cap novetat per als estudiosos dels corrents de l'oceà , però aquesta troballa va canviar la seva vida.Va deixar el seu negoci de restauració de mobles i es va dedicar a investigar i documentar les deixalles plàstics que s'acumulen en els nostres oceans.

En l'actualitat el vòrtex de plàstic ha adquirit molta popularitat i se li sol anomenar el vuitè continent

No obstant això , encara circulen fotos alarmants amb grans quantitats de residus plàstics , aquestes no sempre mostren la realitat . La veritat és que els dies tranquils el vòrtex no està ple de deixalles i les aigües solen tenir un color blau ceruli i transparent. Però si observem de prop la realitat és molt pitjor : tones de minúsculs trossets en suspensió , com flocs de neu o confeti , surant per tota la columna d'aigua des de la superfície fins a les profunditats visibles .

No obstant això, una illa d'escombraries flotant seria un problema molt més fàcil de resoldre. Tot es complica perquè a més el vòrtex no és un entorn estàtic , canvia cada estació i els seus límits no estan definits .

Tot i que el Projecte Kaisei va unir un nombre important d'activistes , aviat es van adonar que només era possible capturar les deixalles més grans, i d'intentar extreure els trossos més petits podria causar més mal que bé. No es pot treure tot el plàstic de l'oceà sense treure també espècies de fitoplàncton i zooplàncton , organismes que són la base de la xarxa alimentària marina.

Però el desafiament de treure deixalles de l'oceà es torna encara més difícil si pensem que el vòrtex del Pacífic Nord no és l'únic punt del globus on s'acumula el plàstic. Els girs i els vòrtex anticiclònics són característiques naturals dels oceans de la Terra. Hi ha almenys 5, tots ells centrats al voltant dels trigésimos paral · lels nord i sud .

Però abans de l'era dels plàstics , escombraries consistia en materials que els microorganismes marins podien descompondre ràpidament .

Ara en els girs s'arremolinen objectes que en el millor dels casos es descomponen en mossets massa durs perquè la naturalesa pugui mastegar . I aquests petits trossos , sumats , arriben a formar aquest continent artificial . El vuitè .

 

Enllaç Original

(Original publicat per RES)

Hits: 2502
0

menorcakayak-05-1329136344Clubs de l'illa, Mallorca, Eivissa i Formentera competeixen aquest dissabte en aigües de Calesfons

Les aigües de Calesfons acolliran aquest dissabte 3 de maig a partir de les 14.00 hores la tercera copa balear de promoció de caiac, a la qual assisteixen clubs de Menorca, Mallorca, Eivissa i Formentera.

La competició, organitzada pel Club Nàutic de Villacarlos i la Federació Balear de Piragüisme, està dirigida a les categories aleví, benjamí i infantil i participaran al voltant de 120 palistes.

Conclosa la copa, es procedirà al lliurament de trofeus cap a les 17.00 hores. S'espera un gran ambient i un alt nivell competitiu en aquesta prova que alberga l'illa aquest dissabte.

  

(Original publicat per Xisco Cruz)
Tagged in: Caiac
Hits: 1492
0

Eixida de la Regata d'Altura Ruta de la Sal 2014

Avui s'ha donat la sortida, des del port de Dénia, de la regata d'Altura de la Ruta de la Sal en la seva versió EST amb una participació d'un centenar d'embarcacions i amb alguns dels millors especialistes en la compeción d'altura, sent l'embarcació a batre el "Cafè del Mar" del guanyador de l'edició de l'any passat JC Sanchis i diversos candidats per la disputa del triomf, com les embarcacions del "Aivis" i "Poseidonea Un" del Reial Club Nàutic d'Eivissa

La ruta, de 117 milles, té eixida desde del RCN de Dénia per assolir l'illa de Formentera i Tagomago per babord, vorejant pel nord d'Eivissa fins arribar a Cab Negret, a escasses dues milles del port de Sant Antoni amb el lliurament de trofeus aquest dissabte proper a les instalcions del Club Nàutic d'Eivissa.

{rseventspro id='295'}

Quote shared by on in Competició
Hits: 1531

Posted by on in Fcv.cat

Regates

Si ets un fan de la pràctica esportiva nàutica, pertanys a un club, escola o federació d'esports nàutics, a la fcv.cat t'oferim la possibilitat de disposar del teu propi bloc nàutic personal o d'equip :

  • Redacti les seves entrades i publiqui ara o més endavant.
  • Publiqui automàticament al seu compte de Twitter , Facebook i LinkedIn sempre que creeu noves entrades de bloc, associant les entrades al seu perfil d'editor Google+

  • Inserti enllaços directes ( " follow " ) apuntant al seu web corporatiu.

  • Puntuació Bloc : Els usuaris poden mostrar el seu blog nàutic favorit per qualificació amb estrelles i comentaris.

  • Afegiu fotografies i vídeos perquè els seus entrades siguin més atractive.

  • Publiqui les seves esdeveniments esportius al calendari per donar-los a conèixer a la seva comunitat i millorar la difusió i participació.

     

I moltes característiques més de gran abast que pot utilitzar per fer que el seu bloc funcioni molt bé i professionalment !

Tagged in: Info
Hits: 1697

    Una de les principals causes de morts al mar és la caiguda accidental d'una persona a l'aigua pel risc que suposa que la caiguda passi inadvertida.

    Les precaucions que cal prendre per evitar i prevenir les caigudes al mar són :

Tagged in: Consells Vacances
Hits: 1737
0