Nota de Premsa

Notes de Premsa que els usuaris ens envien i reculls d'altres mitjans de comunicació

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Login
    Login Login form

b2ap3_thumbnail_2014regata_maxi1.jpgEl Moll de Llevant en el port de Maó bull d'ebullició en aquests dies amb les tripulacions dels nou velers Wally i els tres Classe J preparant tots els detalls per a la regata Menorca Maxi que arrencarà aquesta setmana.

Es tracta d'embarcacions d'autèntic luxe.Les primeres són una exhibició de disseny.Estan construïdes per solcar les ones a velocitat de vertigen.

Les Classe J, es van fer per ser les més ràpides de la seva època. Són velers que van sortir de les drassanes per competir en el Copa Amèrica, la regata més famosa del món, en els anys 30.

La Menorca Maxi es presentarà aquest dimecres al Teatre Principal. En aquesta jornada també es completaran les verificacions dels diferents vaixells per iniciar la competició el dijous.

Els Wally i els Classe J són uns vaixells molt exclusius. Dels primers amb prou feines hi ha 40 al món. Dels segons només deu. Aquest fet i que decideixin competir a Maó farà de les aigües de Menorca el centre d'atenció de tots els aficionats a la vela durant uns dies.

 

Enllaç Original

Hits: 2013
0

b2ap3_thumbnail_monte-real-club-yates-bayona.jpgEl Monte Real Club de Yates de Bayona va fer un pas més en la seva carrera per apropar els esports nàutics a persones amb discapacitat, aconseguint una distinció atorgada per l'Associació d'Educació Ambiental i del Consumidor ( ADEAC ) pel seu treball en l'eliminació de barreres arquitectòniques i la seva atenció feies aquest sector de la població.

A més es tracta de les úniques instal · lacions de tot el territori nacional que el 2014 van aconseguir aquest reconeixement.


El seu gerent, Miguel Riveiro, es va mostrar molt satisfet amb el guardó obtingut però al mateix temps ha manifestat que " encara queda molt per fer". Riveiro va explicar que la satisfacció per a qualsevol entitat que treballi en aquesta línia és la de " aconseguir que aquest perfil d'esportistes puguin recórrer les instal · lacions des de l'accés principal i pujar al vaixell sense ajuda de cap tipus". Per a això van instal · lar un pescant, compost d'una grua amb un arnès metge, perquè els usuaris accedeixin a les embarcacions amarrades en els pantalans des del dic principal del club, però va matisar que la seva utilització també va més enllà de l'àmbit esportiu ja que el seu ús també està contemplat per a tots aquells que ho necessitin.

El directiu va mantindre que el fet d'obtenir el reconeixement en unes instal · lacions situades en una muralla del segle XIV premia més l'esforç realitzat perquè " normalment s'associa la inviabilitat de fer accessibles a edificacions històriques, i en aquest cas hem trencat el tòpic ". Un reconeixement que va premiar el treball realitzat des del club amb iniciatives com l'Escola de Vela Adaptada, de manera que tots els usuaris puguin practicar vela en igualtat de condicions.


A més Adeac els va concedir la bandera blava, per la cura mediambiental de les seves infraestructures, la qualitat de les seves aigües i l'excel · lència dels seus serveis nàutics.

 

Text e images: Pablo F.E. Baiona, Atlantic.net

Hits: 1914
0
Reunió de la CEACNA al Club Nàutic de Ciudadella

La Confederació Espanyola d'Associacions de Clubs Nàutics ( CEACNA ) , que representa la majoria d'usuaris de la nàutica esportiva a Espanya i la assemblea ordinària anual es va celebrar aquest divendres a la seu del Club Nàutic de Ciutadella , va reclamar al Govern que demostri de manera efectiva sensibilitat per l'activitat social i esportiva que desenvolupen els clubs nàutics i marítims i elimini la taxa d'embarcacions esportives . En opinió de la CEACNA , és incompatible afirmar que es dóna suport a la nàutica recreativa i esportiva , i al mateix temps incrementar en un 120% , sense consultar el sector i sense cap justificació , la taxa d'Ajudes a la Navegació .

Els clubs nàutics espanyols consideren aquesta pujada un "veritable cop " i addueixen dues raons : la primera, l'encariment de l'accés al mar per per a les classes mitjanes ; i el segon, la confirmació que els interlocutors del govern no són de fiar , ja que en públic diuen una cosa i després fan la contrària . La CEACNA no creu que la inclusió del servei de Salvament Marítim a la T0 sigui un motiu , atès que els rescats es paguen , sinó un "mer pretext per recaptar a canvi de res" .

L'assemblea dels clubs nàutics espanyols recorda que una taxa no és " un impost " i que ha d'anar lligada a una prestació , tal com han fallat reiteradament als tribunals.

Un altre aspecte que preocupa profundament la CEACNA és el nul avanç en la tramitació d'una Llei de Mecenatge Esportiu que facilitaria la formació de nous talents i resoldria el problema de finançament dels grans esdeveniments que organitzen els clubs nàutics . El Govern es va comprometre a donar sortida a aquesta llei al llarg de la legislatura , però res indica que hagi de complir aquesta promesa .

Els clubs nàutics espanyols , indica la CEACNA , acolliran al llarg de l' estiu a milers de nens , molts dels quals seran els navegants del futur , i rebran a un alt percentatge dels turistes nàutics que visiten el país, el que suposa el desenvolupament d'una funció social que redunda en el benefici comú i que hauria de ser reconegut sense embuts en les lleis que regulen la gestió dels ports esportius , tant autonòmics com estatals .

(Original publicat per Jordi Ribera)
Tagged in: Nota de premsa
Hits: 2442
0