EasyBlog

This is some blog description about this site

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form
Recent blog posts

Els italians Maurizzio Schepizi i Massimo Capoferri es van proclamar campions d'Europa en la categoria reina d'Endurance Offshore Classe B

Campionat d'Eudropa Endurance Offshore Classe BEl Mar Menor va ser escenari, durant el cap de setmana d'un dels majors espectacles de la motonàutica

Els amants del motor van poder gaudir d'un dels majors espectacles marítims amb la celebració del Campionat d'Europa Endurance Offshore Classe B, que es va dur a terme en aigües del Mar Menor al municipi dels Alcàssers, i que va comptar amb la participació d'alguns dels millors pilots europeus.

El campionat va comptar amb la participació de 12 llanxes sobre els 8 metres d'eslora amb potències fins a 500 cv. de motor, capaços d'assolir 160 quilòmetres per hora. La prova va consistir en completar 12 voltes a un circuit de 3 milles instal.lat davant de la costa de Los Alcázares.

Durant la tarda del dissabte 10 de maig es va dur a terme la primera mànega de les dues disputades, amb un mar bastant picat per a aquest tipus d'embarcacions proporcionant imatges d'una gran espectacularitat, però aportant un grau elevat de duresa per als pilots. Diumenge el vent era diferent i el mar estava més calmat, encara que es va produir l'ensurt del campionat quan un dels pilots, el portuguès Luis Correia, va sortir acomiadat de la seva embarcació. Correia va ser traslladat a l'hospital amb molèsties en una espatlla i l'embarcació va ser rescatada per la Guàrdia Civil del Mar

Campionat d'Eudropa Endurance Offshore Classe B

Maurizzio Schepizi i Massimo Capoferri es van proclamar campions d'Europa en la categoria reina, S1, pilotant una llanxa clarament superior a la dels seus rivals, sobretot en la segona mànega celebrada durant la jornada de diumenge. Els italians, que van estar a punt de no poder participar a la màniga definitiva per problemes mecànics, van volar sobre el Mar Menor.

En la categoria S2 els guanyadors van ser els catalans, Jordi Olesti i David Burgos; en categoria Production, el vencedor va ser l'andalús Rubén Ruiz Montes d'Oca ; i en la categoria Promotion, el primer lloc va ser per al pilot italià Christian Cesati.

En el campionat d'Espanya, celebrat simultàniament, els guanyadors de la categoria S1 van ser els andalusos Francisco Javier García i José Manuel Pardo ; en categoria S2, els catalans Jordi Olesti i David Burgos es van proclamar campions ; en categoria Production, va fer el mateix l'andalús Rubén Ruiz ; i en la categoria Promotion, els guanyadors van ser els catalans Alessandro Pelucca i José María Izquierdo.

L'espectacularitat d'aquest tipus d'embarcacions va atraure nombrós públic que va poder seguir el desenvolupament de les dues mànegues des de les instal.lacions del Club Mar Menor, on es va dur a terme també el lliurament de premis, al qual van assistir l'alcalde de la localitat, Anastasio Bastida ; el regidor d'Esports, Francisco Montesinos ; el president de la Federació Espanyola de Motonàutica, José Miguel Martínez ; i per part del Club Mar Menor, la vicepresidenta, Matilde Alustiza i el tresorer, Alfonso Gómez.

L'organització del Campionat va córrer a càrrec de la Federació de Motonàutica de la Regió de Múrcia, comptant amb la col.laboració de la Federació Espanyola, la Federació Andalusa i la Unió Internacional de Motonàutica, així com amb la col.laboració de l'Ajuntament dels Alcàssers i del Club nàutic Mar Menor.

Campionat d'Eudropa Endurance Offshore Classe B

20140511Lanchasrápidas4-225x145

20140511Lanchasrápidas5-225x145

 

 

 

 

 

 

 

 

Fuente: Federación de Motonáutica de la Región de Murcia

Fotos: José Luís Villaescusa

 

(Original publicat per redaccion)
Hits: 1347
0

El Lionheart es una réplica en alumini del RangerEl Port de Maó acull des de fa uns dies un dels 3 JClass que competiran a la Menorca Maxi que se celebrarà a Menorca del 21 al 25 de maig . Es tracta del Lionheart , un vaixell que s'ha convertit en l'autèntic protagonista del port aquests dies pel seu disseny , bellesa i estilitzada línia .

El Lionheart és una embarcació de gairebé 40 metres que forma part del reduït i exclusiu grup de la JClass, embarcacions que durant els anys 30 disputaven la Copa Amèrica . De fet , en tot planeta només hi ha 7 vaixells d'aquest tipus, velers que únicament competeixen en els circuits internacionals de Maxis més importants del món i sempre amb tripulacions professionals de primer nivell . Un espectacle que per primera vegada es podrà veure a Menorca , en el marc de la primera regata Menorca Maxi que promou el Consell Insular i organitza el Club Marítim de Maó .

La JClass té les seves arrels en el trofeu esportiu més antic i espectacular del món , la Copa Amèrica

En els propers dies s'uniran al Lionheart les altres dues embarcacions d'aquesta classe , Ranger i Hanuman , a més dels 9 Wally Class inscrits fins a formar un total de 12 Maxis , un espectacle mai vist a l'illa, una competició de primer nivell desitjada per els més prestigiosos ports .

La JClass té les seves arrels en el trofeu esportiu més antic i espectacular del món , la Copa Amèrica . Es tracta de velers clàssics d'entre 38 i 42 metres d'eslora , que destaquen pel seu disseny , bellesa , línia estilitzada i rapidesa .

Durant molts anys va ser el vaixell amb el qual es disputava la Copa Amèrica . Després de la Segona Guerra Mundial la classe va caure en un cert declivi i els antics vaixells van anar desapareixent . No obstant això , l'any 2000 , els armadors van decidir constituir-se com Classe i recuperar els vells cascos o bé construir noves embarcacions amb el disseny clàssic dels anys 30 . Un any després , el 2001 , va tenir lloc la primera nova regata JClass. Avui dia , un reduït nombre de vaixells (set ) competeixen de nou en els circuits internacionals de Maxis més importants del món i sempre amb tripulacions professionals de primer nivell .

El 2003 es va presentar, després d'un any de construcció, un nou " Ranger " a imatge i semblança de l'original però construït en alumini . El 2007 es va encarregar la construcció de rèpliques de l'Endeavour II , batejant aquest nou model com " Hanuman ", mentre que la rèplica del Ranger va prendre el nom de " Lionheart " . Els tres estaran a la MENORCA MAXI del mes de maig .

 

(Original publicat per redacció)

Enllaç Original

Tagged in: JClass Menorca Maxi
Hits: 1870
0

El vuitè continent és de plàstic i es troba en el gir subtropical del Pacífic NordEl 1997 Charles Moore , un mariner que vivia a Califòrnia , tornava a casa des Hawaii després d'una regata quan va decidir seguir una nova ruta que ho portaria a través de la cantonada nord-oriental d'una zona de 16 milions de Km2 coneguda com el gir subtropical del Pacífic Nord .

El gir és un enorme cercle oval que abasta tot el Pacífic i comprèn 4 forts corrents que es desplacen entre les costes de Washington , Mèxic i Japó abans de tornar al punt de partida .

Aquest dia assolellat , Moore va dirigir el seu vaixell cap a una part allunyada del gir que els prudents solen evitar . Allà hi ha poc vent i pocs peixos i una massa perpètua d'altes pressions cobreix la zona , obligant als corrents a girar formant un vòrtex lent en la direcció de les agulles del rellotge, com l'aigua que s'arremolina al voltant del desguàs d'una banyera .

Llevat aquí , el vòrtex no s'atura mai . Moore estava acostumat a veure alguna boia de pesca o alguna ampolla de refresc al costat del seu vaixell . Però mai havia vist res com el que va trobar aquell dia : munts de plàstic fins on arribava la vista. No importa a quina hora del dia mirés , els residus de plàstic suraven per tot arreu: ampolles , taps , embolcalls i fragments .

Albatros de Laysan amb residus plàstics en el seu interior

I aquest és el lloc on s'alimenta l'albatros de Laysan. El que va descobrir no va suposar cap novetat per als estudiosos dels corrents de l'oceà , però aquesta troballa va canviar la seva vida.Va deixar el seu negoci de restauració de mobles i es va dedicar a investigar i documentar les deixalles plàstics que s'acumulen en els nostres oceans.

En l'actualitat el vòrtex de plàstic ha adquirit molta popularitat i se li sol anomenar el vuitè continent

No obstant això , encara circulen fotos alarmants amb grans quantitats de residus plàstics , aquestes no sempre mostren la realitat . La veritat és que els dies tranquils el vòrtex no està ple de deixalles i les aigües solen tenir un color blau ceruli i transparent. Però si observem de prop la realitat és molt pitjor : tones de minúsculs trossets en suspensió , com flocs de neu o confeti , surant per tota la columna d'aigua des de la superfície fins a les profunditats visibles .

No obstant això, una illa d'escombraries flotant seria un problema molt més fàcil de resoldre. Tot es complica perquè a més el vòrtex no és un entorn estàtic , canvia cada estació i els seus límits no estan definits .

Tot i que el Projecte Kaisei va unir un nombre important d'activistes , aviat es van adonar que només era possible capturar les deixalles més grans, i d'intentar extreure els trossos més petits podria causar més mal que bé. No es pot treure tot el plàstic de l'oceà sense treure també espècies de fitoplàncton i zooplàncton , organismes que són la base de la xarxa alimentària marina.

Però el desafiament de treure deixalles de l'oceà es torna encara més difícil si pensem que el vòrtex del Pacífic Nord no és l'únic punt del globus on s'acumula el plàstic. Els girs i els vòrtex anticiclònics són característiques naturals dels oceans de la Terra. Hi ha almenys 5, tots ells centrats al voltant dels trigésimos paral · lels nord i sud .

Però abans de l'era dels plàstics , escombraries consistia en materials que els microorganismes marins podien descompondre ràpidament .

Ara en els girs s'arremolinen objectes que en el millor dels casos es descomponen en mossets massa durs perquè la naturalesa pugui mastegar . I aquests petits trossos , sumats , arriben a formar aquest continent artificial . El vuitè .

 

Enllaç Original

(Original publicat per RES)

Hits: 2569
0

maig20141Aquest diumenge ha tingut lloc la XVII regata del Club de Mar del Port Olímpic corresponent al mes de maig de 2014. Un dia primaveral i lluminós que ens ha permés gaudir d’una magnífica jornada marinera. Avui hem pogut sortir puntualment a dos quarts d’una del migdia. Els 14 nusos de Garbí prometien una regata curta i còmoda a les vint embarcacions que hi participaven, i així ha estat.

Hem sortit just devant del Port Olímpic. La boia de desmarc estava situada a 2 milles,  rumb 190º. Una empopada ràpida i hem anat a buscar la boia del Besòs, que ja està instalada de nou després de varios mesos des que se la va endur un dels temporals de l’any passat. L’últim tram ha estat una cenyida ràpida fins al Port Olímpic.

En total, una hora i mitja de durada i hem pogut anar d’hora a fer la paella del diumenge!

La prova d’avui ha estat la penúltima de la temporada. La propera i última regata de la XVIII lliga social del CMPO serà l’1 de juny.

Us hi esperem!

 

Resultats Provisionals:

XVIII_Lliga-Resultat Provisional_may2014

Hits: 2014
0

menorcakayak-05-1329136344Clubs de l'illa, Mallorca, Eivissa i Formentera competeixen aquest dissabte en aigües de Calesfons

Les aigües de Calesfons acolliran aquest dissabte 3 de maig a partir de les 14.00 hores la tercera copa balear de promoció de caiac, a la qual assisteixen clubs de Menorca, Mallorca, Eivissa i Formentera.

La competició, organitzada pel Club Nàutic de Villacarlos i la Federació Balear de Piragüisme, està dirigida a les categories aleví, benjamí i infantil i participaran al voltant de 120 palistes.

Conclosa la copa, es procedirà al lliurament de trofeus cap a les 17.00 hores. S'espera un gran ambient i un alt nivell competitiu en aquesta prova que alberga l'illa aquest dissabte.

  

(Original publicat per Xisco Cruz)
Tagged in: Caiac
Hits: 1558
0
Reunió de la CEACNA al Club Nàutic de Ciudadella

La Confederació Espanyola d'Associacions de Clubs Nàutics ( CEACNA ) , que representa la majoria d'usuaris de la nàutica esportiva a Espanya i la assemblea ordinària anual es va celebrar aquest divendres a la seu del Club Nàutic de Ciutadella , va reclamar al Govern que demostri de manera efectiva sensibilitat per l'activitat social i esportiva que desenvolupen els clubs nàutics i marítims i elimini la taxa d'embarcacions esportives . En opinió de la CEACNA , és incompatible afirmar que es dóna suport a la nàutica recreativa i esportiva , i al mateix temps incrementar en un 120% , sense consultar el sector i sense cap justificació , la taxa d'Ajudes a la Navegació .

Els clubs nàutics espanyols consideren aquesta pujada un "veritable cop " i addueixen dues raons : la primera, l'encariment de l'accés al mar per per a les classes mitjanes ; i el segon, la confirmació que els interlocutors del govern no són de fiar , ja que en públic diuen una cosa i després fan la contrària . La CEACNA no creu que la inclusió del servei de Salvament Marítim a la T0 sigui un motiu , atès que els rescats es paguen , sinó un "mer pretext per recaptar a canvi de res" .

L'assemblea dels clubs nàutics espanyols recorda que una taxa no és " un impost " i que ha d'anar lligada a una prestació , tal com han fallat reiteradament als tribunals.

Un altre aspecte que preocupa profundament la CEACNA és el nul avanç en la tramitació d'una Llei de Mecenatge Esportiu que facilitaria la formació de nous talents i resoldria el problema de finançament dels grans esdeveniments que organitzen els clubs nàutics . El Govern es va comprometre a donar sortida a aquesta llei al llarg de la legislatura , però res indica que hagi de complir aquesta promesa .

Els clubs nàutics espanyols , indica la CEACNA , acolliran al llarg de l' estiu a milers de nens , molts dels quals seran els navegants del futur , i rebran a un alt percentatge dels turistes nàutics que visiten el país, el que suposa el desenvolupament d'una funció social que redunda en el benefici comú i que hauria de ser reconegut sense embuts en les lleis que regulen la gestió dels ports esportius , tant autonòmics com estatals .

(Original publicat per Jordi Ribera)
Tagged in: Nota de premsa
Hits: 2318
0

Onán Barreiros i Juan Curbelo novens a la cita gal després de disputar la gran final amb les Medal Race

Diego Botín i Pau Turrado finalitzen dècims en el Trofeu d'Hyères

Támara Echegoyen i Berta Betanzos en FX el millor tàndem espanyol a la Copa del Món.jpg

 

Va finalitzar en Hyères el trofeu que cada any se celebra en aquesta localitat francesa banyada per les aigües de la Costa Blava , un dels emblemes de la vela olímpica internacional i que conforma , al costat del Sofia de Palma , les dues úniques proves de la Copa del Món ISAF que se celebren a Europa .

Última cita de les cinc sèries , Espanya es va ficar a la final disputada avui amb fins a tres classes : 470 Masculí, 49er i FX .

En la primera d' elles, el tàndem canari format per Onán Barreiros i Juan Curbelo ( Magic Marine - Alisis Sailing - Armare Ropes - Grup Panorama ) del RCN Gran Canària , va acabar la seva participació en la novena posició , des de la sisena en què va entrar en llocs Medal en finalitzar ahir amb les sèries . L'or ha estat per als australians Mathew Belcher i William Ryan .

Al 49er, els representants espanyols van ser els càntabres Diego Botín i Pau Turrado , del Marítim de Santander , que arribaven a l'última jornada també

Hits: 1654
0

Les tres tripulacions espanyoles van acabar sisens en les sèries finals d'Hyères

Támara i Berta van tornar a registrar un dels millors parcials del dia amb un primer a la penúltima màniga

Támara Echegoyen i la campiona del món Berta Betanzos acabant la sèries finals en la sisena plaça

Tres tripulacions de l'Equip Olímpic Espanyol de Vela estaran demà dissabte a les Medal Race de Trofeu d'Hyères que avui finalitzava a França el cicle de les sèries finals. Després del contratemps sofert ahir per Blanca Manchón , del qual es recupera favorablement , Espanya fica a tres classes a la gran final de la Copa del Món de classes olímpiques , podent haver estat la quarta la de la sevillana , en haver-se mantingut en els últims dies de la regata , entre les deu primeres posicions del RS : X Femení.

Jornada molt més estable en el meteorològic , amb un component que dominava del nord-oest , amb 12 nusos de mitjana. Bon dia per als interessos espanyols , amb una notable millora en classes com el 470 Masculí, amb Onán Barreiros i Juan Curbelo ( Magic Marine - Alisis Sailing - Armare Ropes - Grup Panorama ) del RCN Gran Canària ,

Hits: 1539
0

La sevillana Blanca Manchón s'ha hagut de retirar de la prova francesa

La sevillana Blanca Manchón (Nike - Emasesa - Blondy), del Club Nàutic de Sevilla, s'ha hagut de retirar de la prova francesa. La seva taula, tocada des del dur cop del primer dia, li havia fet efecte durant tota la competició, però un nou encontronzazo en la segona mànega d'avui l'ha deixat inconscient a l'aigua, sent atesa d'urgència pel seu propi germà Curro, que és el seu entrenador olímpic. Recuperada, després de l'ensurt, sent la tristesa d'haver de deixar una cita, en la qual l'any passat havia obtingut la plata. Pilar Lamadrid (Port Sherry - TFG - Candela Només flamenc), del CM Port Sherry, és ara trenta-quatrena.

Hits: 1781
0

 

Echegoyen i Betanzos en FX i els Alonso en 49er signen els millors parcials a França amb un primer

 

Botín i Turrado es mantenen prop del podi sent cinquens en 49er amb Manchón sisena en RS : X Femení

El tàndem format per Támara Echegoyen i Berta Betanzos, continua la seva progressió ascendent a la Copa del Món

El tàndem gallec / càntabre format per Támara Echegoyen i Berta Betanzos (Movistar) del RCN Sanxenxo / RCM Santander, continua la seva progressió ascendent a la Copa del Món de classes olímpiques de vela que aquests dies es celebra a la localitat francesa d'Hyères .

En la segona mànega del dia signaven un excel · lent primer lloc parcial resultat que, unit a la seva cambra en la primera i al desè tercer en la tercera, els puja fins al lloc novè de la general, un per sobre del registrat ahir dimarts, empatades a punts amb les vuitenes ia 38 del podi, tenint en compte que encara resten dues jornades de competició en les sèries finals.

Hits: 1853
0