EasyBlog

This is some blog description about this site

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form
Recent blog posts
Tornen Les Columbretes en la seva XXXV edició

El Club Nàutic Vilanova i la Federació Catalana de Vela, es complauen a anunciar la celebració de la "XXXV edició de la Regata Les Columbretes – I Trofeu Lo M+S" els pròxims dies 31 de maig i 1 de juny de 2014 per a iots de Creuer en la modalitat de Solitaris, A Dos, A Tres i Altura sota el Sistema de Mesurament ORC Club.

Aquesta cita és la més important dins del calendari de les activitats esportives organitzades pel Club Nàutic Vilanova i s'ha convertit en una clàssica del circuit de regates a Catalunya, en la que s'hi espera una participació de més de 50 vaixells, un total de més de 300 tripulants i uns 120 acompanyants que vindran de tot el litoral català.

La regata disposarà d'un village en el que dissabte i diumenge en tot moment hi hauran degustacions de les empreses col·laboradores. I diumenge hi haurà una gran festa de cloenda amb lliurament de premis i un dinar per als participants.

Animem als armadors a la seva participació i ressaltar que es disposa d'una bossa de tripulants per participar en la regata.

Més informació a la Secretaria Esportiva del CNV: Cnvilanova.cat / 938 150 267 (Ext. 2)

Font: CN Vilanova

Hits: 1562
0

b2ap3_thumbnail_2014regata_maxi1.jpgEl Moll de Llevant en el port de Maó bull d'ebullició en aquests dies amb les tripulacions dels nou velers Wally i els tres Classe J preparant tots els detalls per a la regata Menorca Maxi que arrencarà aquesta setmana.

Es tracta d'embarcacions d'autèntic luxe.Les primeres són una exhibició de disseny.Estan construïdes per solcar les ones a velocitat de vertigen.

Les Classe J, es van fer per ser les més ràpides de la seva època. Són velers que van sortir de les drassanes per competir en el Copa Amèrica, la regata més famosa del món, en els anys 30.

La Menorca Maxi es presentarà aquest dimecres al Teatre Principal. En aquesta jornada també es completaran les verificacions dels diferents vaixells per iniciar la competició el dijous.

Els Wally i els Classe J són uns vaixells molt exclusius. Dels primers amb prou feines hi ha 40 al món. Dels segons només deu. Aquest fet i que decideixin competir a Maó farà de les aigües de Menorca el centre d'atenció de tots els aficionats a la vela durant uns dies.

 

Enllaç Original

Hits: 1888
0

S'inicia el compte enrere per la Travessia Nàutica Xacobea

Travessia Nàutica Xacobea

El itinerari de la Travessia Nàutica Xacobea, en el seu vessant Sud, Mediterrani, surtirá des del port italià de Gènova el 15 de juny, mentre que en la versió Nord, Atlàntic, ho farà el dia 4 de juliol des Avilés, per sortir amb la resta de la flota el diumenge 6 de juliol a Ribadeo, amb embarcacions procedents d'Irlanda, Anglaterra i França

La Travessia Nàutica Xacobea, sota el lema'De Assís a Compostela "i que commemora els seus 800 aniversari, comença el compte enrere. Un mes queda perquè la flota iniciï la gran aventura que els portarà des de les aigües italianes de Gènova, en la versió sud, Mediterrani, i de Avilés, per sortir amb la resta de la flota dos dies més tard a Ribadeo, en la seva versió nord, Atlàntic. Les dues rutes conclouran en aigües gallegues de Cap de Creu.

La flota que opta per la versió Sud tindrà per davant catorze etapes, amb 1.542 milles nàutiques de recorregut. El port de sortida és Gènova ( Itàlia ), el 15 de juny, concloent en aigües franceses de Toulon, fi de la primera etapa. La flota continuarà travessia cap a Palma de Mallorca, Torrevella, Benidorm, Roquetas, Marbella, Punta Umbria a Espanya ; Sines, Cascais, Figuiera da Foz i Porto, a Portugal. Després de navegar per la costa portuguesa, els'pelegrins's'endinsaran en aigües de Galícia, on recalaran en ports amb la'Q'de qualitat, com Portonovo, Cangas, Cap de Creu, entre d'altres.


Pel que fa a la versió Nord, hi haurà una concentració de sortida el 4 de juliol des Avilés, per sortir amb la resta de la flota el diumenge 6 de juliol a Ribadeo amb embarcacions procedents d'Irlanda, Anglaterra, França, per anar descendint fins a les Rías Baixas, passant per Ortigueira, Ares, Camariñas, Portosin i Ria d'Arousa. Té un recorregut de prop de 210 milles nàutiques.Travessia Nàutica Xacobea

La primera Travessia Nàutica Xacobea és una de les activitats centrals del VIII Centenari del Pelegrinatge de Sant Francesc d'Assís a Santiago i es podrà realitzar com a pelegrí - tripulant, bé en una o diverses etapes o realitzant totes, a més de les pròpies embarcacions inscrites la travessia.

Un dels objectius'del camí'obert a embarcacions de vela i motor, és poder unir diferents pobles i ports amb la tradició Xacobea, mitjançant el desenvolupament i l'educació de totes aquelles persones amb ganes de conèixer i apropar-se al mar. El Comitè Organitzador preveu una participació superior a les 170 persones.

RUTA

 

(Original publicat per redaccion)
Hits: 1489
0

b2ap3_thumbnail_monte-real-club-yates-bayona.jpgEl Monte Real Club de Yates de Bayona va fer un pas més en la seva carrera per apropar els esports nàutics a persones amb discapacitat, aconseguint una distinció atorgada per l'Associació d'Educació Ambiental i del Consumidor ( ADEAC ) pel seu treball en l'eliminació de barreres arquitectòniques i la seva atenció feies aquest sector de la població.

A més es tracta de les úniques instal · lacions de tot el territori nacional que el 2014 van aconseguir aquest reconeixement.


El seu gerent, Miguel Riveiro, es va mostrar molt satisfet amb el guardó obtingut però al mateix temps ha manifestat que " encara queda molt per fer". Riveiro va explicar que la satisfacció per a qualsevol entitat que treballi en aquesta línia és la de " aconseguir que aquest perfil d'esportistes puguin recórrer les instal · lacions des de l'accés principal i pujar al vaixell sense ajuda de cap tipus". Per a això van instal · lar un pescant, compost d'una grua amb un arnès metge, perquè els usuaris accedeixin a les embarcacions amarrades en els pantalans des del dic principal del club, però va matisar que la seva utilització també va més enllà de l'àmbit esportiu ja que el seu ús també està contemplat per a tots aquells que ho necessitin.

El directiu va mantindre que el fet d'obtenir el reconeixement en unes instal · lacions situades en una muralla del segle XIV premia més l'esforç realitzat perquè " normalment s'associa la inviabilitat de fer accessibles a edificacions històriques, i en aquest cas hem trencat el tòpic ". Un reconeixement que va premiar el treball realitzat des del club amb iniciatives com l'Escola de Vela Adaptada, de manera que tots els usuaris puguin practicar vela en igualtat de condicions.


A més Adeac els va concedir la bandera blava, per la cura mediambiental de les seves infraestructures, la qualitat de les seves aigües i l'excel · lència dels seus serveis nàutics.

 

Text e images: Pablo F.E. Baiona, Atlantic.net

Hits: 1798
0

b2ap3_thumbnail_Medal-Race-49er-r-media.jpgEls responsables de l'àrea audiovisual de la RFEV han viatjat aquesta setmana a diverses ciutats espanyoles per ultimar els detalls tècnics de la cobertura i difusió audiovisual del Mundial de Classes Olímpiques de Vela ' Santander 2014 '.

Un dels objectius principals del treball realitzat aquesta setmana, ha estat assegurar que el Campionat del Món de Classes Olímpiques compti amb un senyal internacional de la més alta qualitat i amb les garanties màximes d'estabilitat i capacitat, així com d'adaptació als diferents horaris dels canals de televisió de tot el món. En aquest sentit, es van desenvolupar proves que confirmen el compliment dels requisits de la Federació Internacional de Vela, ISAF.

La cobertura informativa mundial l'objectiu canalitzador de l'entitat amb Santander 2014

Aquesta senyal internacional servirà per a l'enviament diari d'imatges per tot el planeta, que inclouran resums de la competició (highlights). A més, s'elaboraran i difondran diversos programes de televisió sobre l'esdeveniment, sota conveni entre la RFEV i diversos canals.

b2ap3_thumbnail_Medal-Race-Finn-r-media.jpgLa RFEV està treballant també perquè Santander 2014 compti amb l'emissió en directe a través d'Internet (streaming). Aquesta mateixa setmana, s'ha provat l'última tecnologia existent en el mercat per streaming i que podria utilitzar-se en l'esdeveniment. Les proves s'han centrat en mesurar la potència dels servidors, de manera que s'asseguri la cobertura correcta amb el màxim nombre d'espectadors simultanis. A través d'Internet, es vol emetre diàriament la programació especial que s'està preparant i que inclouria reportatges sobre els regatistes participants, imatges de competició al mar i entrevistes als guanyadors de cada jornada. També es podrien seguir les Medal Races en directe.


La RFEV té previst seguir treballant en els pròxims dies en els equips aeris des dels quals es gravaran imatges de la gran cita intercontinental, a fi d'assegurar la màxima espectacularitat i qualitat de les imatges que seran ofertes al món de Santander 2014.

Tagged in: RFEV Santander 2014
Hits: 1555
0

b2ap3_thumbnail_volvo_ocean_2011.pngL'organització de la Volvo Ocean d'Alacant posa en marxa un projecte perquè armadors voluntaris puguin desenvolupar els principals rols de l'organització de la regata amb els seus propis vaixells.


Els requisits per poder formar part de l'organització de la Volvo Ocean amb sortida des del port d'Alacant són les de disposar d'una embarcació amb una eslora d'entre 6 i 15 metres i superar un curs de formació que se celebrarà a Alacant entre els dies 19 i 21 de setembre i 26 i 28 pel que serà necessària la presència dels patrons voluntaris i les seves embarcacions.

Aquest curs de formació consistirà en una xerrada de seguretat i procediments i pràctiques a l'aigua amb les embarcacions, a més de resoldre els dubtes i preguntes dels voluntaris.

Fes-te voluntari amb el teu vaixell i viuràs l'acció des de dins aprenent dels millors del món

Per als dies de formació i regates, l'organització facilitarà als voluntaris un uniforme, aliment i beguda, accés al Centre de Voluntaris amb vestuaris i lavabos i també invitacions a les atraccions del Race Village i vals de marxandatge per participar en un sorteig d'un viatge a un port pel qual passa la regata.

A més els voluntaris de la Volvo Ocean Race d'Alacant disposaran d'un amarratge, combustible i un equip de reparacions per a possibles avaries durant tot el període de regates.

 

{rseventspro id='298'}

 

 

Foto: Volvo Ocean Race 2011 por danielgil50, en Flickr

Hits: 1649
0

SELFIE SARDIL'alcalde de Santander, Iñigo de la Serna, va començar la campanya de promoció del Mundial de Vela en les escoles de la ciutat, i ho va fer acompanyat de la mascota oficial del gran esdeveniment intercontinental, Sardi, per a alegria dels més petits i petites .

La primera de les cites de divulgació s'ha desenvolupat al col·legi Kostka, on De la Serna ha aprofitat l'ocasió per comentar l'imminent anunci de totes les activitats socioculturals que des de l'ajuntament posaran en marxa, amb una cobertura que abastarà des del 30 de agost i fins al 21 de setembre, amb 200 posades en escena .

Iñigo de la Serna comença la campanya de promoció del Mundial de Santander amb Sardi

Alhora De la Serna també ha informat de l'entrenament que alguns països ja desenvolupen a la badia de Santander, comptabilitzant fins a 12 països des de divendres passat .

L'alcalde de Santander, amb motiu de la presència de la mascota Sardi, també va dir que la mateixa comença amb aquesta primera visita el seu periple pels col · legis de la ciutat, i que ho farà sempre acompanyada d'un representant de la Reial Federació Espanyola de Vela .

De la Serna va aprofitar també l'ocasió per fer-se un " selfie " amb Sardi i els xiquets i xiquetes del col·legi Kostka .

Tagged in: Santander 2014 SARDI
Hits: 1438
0

Saluda de la Reina amb GalanSa Majestat la Reina Sofia ha presidit avui a València la presentació dels components de l'Equip Paralímpic Espanyol de Vela, que estan preparant-se per als Jocs de Rio de Janeiro 2016 a la seva seu permanent de l'Antiga Base del Desafiament espanyol d'Iberdrola.

Prèviament, Sofia ha presenciat des de l'edifici Veles e Vents un entrenament oficial dels membres de l'equip, amb la resta de participants a la Regata Iberdrola de Vela Paralímpica "Ciutat de València", que es disputa entre el 9 i l'11 de maig a la Marina Reial del Port de València.

La seva Majestat La Reina ha estat acompanyada pel president de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra; l'alcaldessa de València, Rita Barberá; el president d'Iberdrola ( patrocinador de l'Equip Paralímpic de Vela ), Ignacio Sánchez Galán ; el president del Consell Superior d'Esports, Miguel Cardenal ; el president del Comitè Paralímpic Espanyol, Miguel Carballeda ; el president de la Reial Federació Espanyola de Vela, José Ángel Rodríguez, i la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Paula Sánchez de León.

Després de l'entrenament, s'ha procedit a la presentació oficial dels membres de la selecció per Riu 2016, que està composta per dos regatistes a la classe 2.4mR ( embarcacions individuals ), Rafael Andarias i Antonio Maestre, una embarcació de la classe Skud - 18, formada per Sergio Roig i Violeta del Regne, i una embarcació de la classe Sónar, amb els tres regatistes Francisco Llobet, Héctor Álvarez i Manuel Gimeno.

Durant la presentació de l'Equip, el president d'Iberdrola, Ignacio Galán, ha destacat el seu suport a l'Equip Paralímpic Espanyol a través del Pla ADOP, i especialment a la vela paralímpica, que espera reeditar o superar a Rio de Janeiro els èxits aconseguits a Londres 2012, on una embarcació paralímpica va aconseguir per primera vegada en la història un diploma paralímpic.

Portem ja gairebé 10 anys col · laborant estretament amb el Comitè Paralímpic Espanyol i el Pla ADOP i estem orgullosos d'haver-nos convertit en el màxim patrocinador de l'equip espanyol que competirà en els Jocs de 2016 - ha assenyalat Galán -. Ens sentim igualment orgullosos d'haver unit el nostre nom a l'Equip Paralímpic Espanyol de Vela, amb el qual compartim els mateixos valors, basats en el treball, el sacrifici i la superació permanent.

Així mateix, el president d'Iberdrola ha volgut " animar als nostres esportistes en el dur però il · lusionant camí que us portarà als Jocs de Rio. Formeu un equip competitiu i lluitador, i sé que aneu a dedicar tot el vostre esforç per deixar Espanya en el millor dels llocs. Des d'una empresa com la nostra volem donar-vos energia ... molta energia per vèncer dificultats, per millorar cada dia i per complir tots els vostres objectius ".

Foto familia medios

La contribució d'Iberdrola a l'esport paralímpic ha estat reconeguda amb el Premi Olimpia, atorgat en l'última edició dels Premis Nacionals de l'Esport que concedeix anualment el Consell Superior d'Esports. Aquests guardons distingeixen esportistes, associacions i entitats que hagin destacat pel seu impuls i promoció de l'activitat esportiva. La categoria Olimpia reconeix el suport i la millora d'aquesta pràctica entre les persones amb discapacitat. A més, la Fundació Iberdrola finança beques des de 2008 per a la formació universitària d'esportistes paralímpics, per tal de facilitar la seva capacitació professional de cara a la integració laboral, un cop finalitzada la seva vida esportiva.

El suport d'Iberdrola a l'esport paralímpic respon al compromís social del Grup, que comparteix amb l'esport valors com treball en equip, responsabilitat, esforç, superació personal i competència, especialment presents en el moviment paralímpic

Hits: 1448
0

Posted by on in Tips

b2ap3_thumbnail_vela_llatina_albufera_rafa_castillo.pngLa vela llatina va ser un dels aparells més utilitzats en l'antiguitat i compta amb una història de més de 2000 anys, sent utilitzada des de les costes de Moçambic i oceà Índic fins a tot el Mediterrani .Va caure en desús a Europa a partir del segle XIX substituint per la cangreja i en l'actualitat s'ha convertit en una modalitat esportiva que cada vegada està tenint més adeptes i en la majoria dels casos, com a senyal d'identitat cultural. Aquestes són algunes curiositats que hauries de saber :

• Si bé el seu origen s'atribuïa a les costes de l'Índic i la seva introducció a la Mediterrània per l'expansió musulmana, un mural d'un hipogeu del segle I aC la situa en les costes egípcies d'Alexandria

La vela llatina és un aparell de proa a popa per la quilla de l'embarcació .Al segle II aC es constata l'aparició de la Cebadera, l'aparell de proa a popa més antic

• A partir del segle VI DC, la vela llatina comença a substituir la vela quadra que se situaven de babord a estribord

• Va ser la vela estàndard utilitzada en les galeres de guerra Bizantines, per la flota àrab i en els Dhows a les costes de Mozanbique

• Es creu que la vela llatina va ser utilitzada pel vaixell insígnia de Belisario en les seves conquestes

• Va ser la vela principal de les caravel · les portugueses en les seves travessies d'exploració

• La seva utilització en les caravel · les era de tres o més veles llatines

• Amb el desenvolupament de la carraca i a causa de la perillositat en temps tempestuosos de vergues tan grans, es va limitar l'ús de la vela llatina a només la messana

Difussió de la vela llatina a la antiguitatAl segle XIX la vela llatina va representar una bona opció per a embarcacions petites que necessitaven aparells més grans com el gundalows a Boston, les embarcacions fluvials al Bàltic que necessitaven retirar les veles ràpidament en el pas sota els ponts, el Gussi, vaixell de pesca de la costa catalana o l'Albuferenc, vaixell de pesca i transport a l'Albufera de Valencia

• El desenvolupament i adaptacions de la vela llatina va donar lloc entre altres: a la vela Marconi; a la vela Canària, que millora les prestacions en canviar el pal d'un costat a un altre en virar per avant; i a la vela de Martell per a embarcacions més petites que necessiten menys maniobres per navegar de cenyida

 

 

 

Foto Rafa Castillo

Tagged in: Tips Vela Llatina
Hits: 1962
0

Zalata en RI3 , amb un primer a la joranada d'avui , i Tentón en RI4 amb un segon , segueixen al capdavant dels seus gups a falta de dues proves

Volta a L'Illes a CartagenaLa Volta a les Illes, Acte III , segueix fent camí i avui la fet complint amb la tercera prova , queden dos per tancar aquest acte , i amb ell , la singladura d'aquesta prestigiosa regata de creuers organitzada pel Reial Club de Regates de Cartagena .

Carmen , de Sinergia Group SL i liderat per José Coello ha donat pas de gegant per adjudicar aquest tercer acte . Tercer triomf parcial per als de Coello en aigües de la badia de Cartagena . Però Carmen no ha estat l'únic protagonista avui , Fandango 300 de Francisco Javier Sabiote , ha demostrat ser un vaixell molt competivo , aconseguint el triomf en temps real , tot i que després no ha pogut defensar els seus números , baixant fins a la tercera plaça en compensat , per darrere de Shamal d'Antonio José Alcaraz .

En RI3 , els nois d'Esther Villalba als comandaments d' Zalata , també ha fet un pas ferm per conquerir l'Acte III . La tripulació de Villalba suma el seu segon triomf parcial en aquesta trobada , en la prova 2 finalitzava segon . La segona plaça ha estat per Spica , vaixell l'Armada Espanyola - Cartagena , un resultat que li fa pujar i tenir opcions de millor i fins i tot colar-se al podi . Tercer ha estat Somewherito de Leandro Martín , que es consolida en la segona plaça .

Pel que fa als RI4 , el podi de la tercera prova que no ha tingut un recorregut més curt , com és habitual sinó el mimso que la resta de classe , ha quedat configurat per Santa Fe d'Enrique Pagán , seguit de Tentón de Gonzalo Abad i Beluga I d'Antonio Gómez .

Amb els resultats d'avui , tercera prova , la general provisional en RI2 queda tancat amb Carmen com a líder en solitari amb tres punts , amb quatre més es troba Fandango 300 mentre que Hakuna S , tercer , suma set més que el líder . En RI3 , Zalata suma quatre punts , Somewherito compta amb sis i una mica més distanciat , ocupant el tercer lloc , Trebol Queen II que suma disset .

En RI4 , la igualtat és màxima , després de tancar les tres proves de l'Acte III . Tentón lidera el grup amb sis punts , gràcies un primer, un tercer i un segon . La segona està molt cara i ara està compartida per Santa Fe i Pacharán , tots dos amb set punts a un del líder. Beliga Un, és quart , amb onze , mentre que del lloc qunto al setè , tres vaixells : Garola III , Bonaire i Agüica 2.0 es troba empatats a dinou punts .

Bones condicions de vent, amb 10-12 nusos de intensitat sobre un eix del 220 º ( SW - Sud-oest ) que han permès completar el programa , amb una prova sobrevent - sotavent de 7,2 milles nàutiques per a totes les classes .

 

 

 

(Original publicat per redaccion)
Tagged in: RI2 RI3 RI4
Hits: 1404
0